Centennial Park, Australian Museum, Manly - Reisverslag uit Sydney, Australië van Helene Ouwehand - WaarBenJij.nu Centennial Park, Australian Museum, Manly - Reisverslag uit Sydney, Australië van Helene Ouwehand - WaarBenJij.nu

Centennial Park, Australian Museum, Manly

Door: Helene

Blijf op de hoogte en volg Helene

07 September 2015 | Australië, Sydney

De eerste week zit er alweer op, de tijd gaat hier zo snel! Sydney is echt een geweldige stad. Er is hier ontzettend veel te doen.

En dat is ook precies wat ik de eerste dag gedaan heb! Maandag ben ik eerst richting de stad gegaan om wat zaken te regelen (telefoon en bankrekening) en vervolgens ben ik naar Centennial Park gelopen. Dat was wel iets verder dan ik dacht, maar het was het helemaal waard. Je kunt in dit park echt van alles doen, voornamelijk op sportgebied. Ik heb ontzettend veel hardlopers en fietsers gezien, maar ook de nodige mensen die aan het paardrijden waren! Op de terugweg werd ik getrakteerd op mijn eerste Australische spin (ik vond het een hele grote, mijn Engelse kamergenoot stond me praktisch uit te lachen toen ik de foto liet zien, dit was blijkbaar een klein exemplaar..).

Dinsdag verstuurde ik mijn eerste sollicitatie (vraag me niet waarom ik dit al op de tweede dag deed, het voelde even alsof ik hier al weken was) en ik werd binnen een uur teruggebeld. Ik zit nu met spanning te wachten of ik het geworden ben! Ook heb ik vandaag de stad verder verkend. De straten hier zijn heel duidelijk opgebouwd, dus zelfs ik krijg het niet voor elkaar om te verdwalen.
Wat wel heel erg wennen is, is dat alles hier links is. En daarmee bedoel ik ALLES. Jullie willen niet weten hoe vaak ik hier bijna de verkeerde roltrap neem, omdat zelfs die omgedraaid zijn. Ik kan me niet herinneren dat ze dat in Engeland ook doen!

Op woensdag had ik mijn eerste sollicitatiegesprek bij het uitzendbureau en dat was nogal een vreemde. Ik had wel wat onderzoek gedaan naar een Australisch cv opzetten, maar blijkbaar had ik dat niet goed genoeg gedaan. Het hele gesprek bestond dan ook uit mij wijzen op alle fouten die ik gemaakt had. Ik had blijkbaar wel de juiste werkervaring, maar gebaseerd op mijn cv wilde het bedrijf zelf me niet op gesprek hebben. Dus mocht ik in de middag mijn cv bijwerken, vervolgens besloot mijn laptop dat het ge-wel-dig zou zijn om stuk te gaan op het moment dat ik m’n cv weer wilde opsturen. (Het zou eventueel kunnen dat ik in mijn wilde paniek wat knoppen heb ingedrukt die je niet moet indrukken..) Gelukkig zijn de meeste mensen in Australië bereid je direct te helpen. Dus ik heb even lief met mijn ogen geknipperd in een hardware store en binnen vijf minuten stond ik weer buiten met mijn inmiddels weer werkende (en zelfs schoongemaakte) laptop. Op vrijdag volgde het tweede gesprek!

Donderdag ben ik naar het Australian Museum geweest (want dinosaurrussen!!!). Echt een heel leuk museum met allerlei informatie over dieren en de geschiedenis van Australië. Ze hadden daar ook een tentoonstelling over de dieren die je hier in Sydney allemaal kunt tegenkomen. Met uiteraard de meest afgrijselijke (en dodelijke) spinnen, gewoon in je achtertuin. Met name de redback en funnel web spider houden erg van Sydney. Gelukkig heb ik die nog niet gezien! Daarna ben ik richting Darling Harbour gedaan, waar een van de dierentuinen van Sydney zit. Ik ben er nog niet naar binnen geweest, maar dat gaat zeker nog wel gebeuren. Het is een hele leuke omgeving met allerlei restaurantjes en bezienswaardigheden. Ik heb hier heerlijk geluncht. Daarna heb ik nog heerlijk door de stad gewandeld, daar krijg ik echt geen genoeg van.

Vrijdag was dus de dag van het tweede gesprek en de eerste keer in de bus. Wat een drama! Er wordt dus niet aangegeven wat de volgende busstop is en je gaat voornamelijk over hele lange straten heen. Ik miste dus mijn stop, maar gelukkig zitten de haltes hier heel dicht op elkaar en stapte ik er gewoon bij de volgende uit. Het gesprek ging voor mijn gevoel best prima, maar ik heb het verlossende woord nog niet gehad (to be continued...) Oh, en voor de geïnteresseerden onder ons: het is een social media job voor een nonprofit organisatie. Dus dan doe ik zowaar nog iets met al mijn kennis, haha.

Op zaterdag ben ik opnieuw naar de Botanical Garden gegaan. Het park is best wel groot, dus ik heb een nieuw gedeelte bekeken en prachtige planten, bomen en dieren gezien! Verschillende soorten vogels, maar ik heb ook een hagedis gezien en alen. Vervolgens ben ik
de Harbour Bridge overgestoken. Met een prachtig uitzicht op the Sydney Opera House en CBD (central business district aka alle hoge gebouwen in Sydney). En het meest geweldige: de hamburger die ik daar gegeten heb!

Gister ben ik naar Manly gegaan met de ferry. Het weer was niet zo geweldig (heel erg bewolkt, het is hier sowieso echt koud!), maar toch was het echt heel erg gaaf. Er is een prachtig strand en je kunt er hiken door de natuur. Vervolgens ben ik doorgelopen naar North Head voor een van de beste uitzichten op Sydney! Je schijnt daar ook walvissen te kunnen zien als je geluk hebt, maar dat was gister helaas niet het geval.

En dat was de eerste week alweer! Het enige vervelende deze week was dat ik heel erg slecht heb geslapen. De kamer waarin ik sliep is erg populair vanwege het balkon en daardoor was er iedere nacht iets waardoor ik uren wakker lag. Ik ben gister van kamer gewisseld en heb vannacht heerlijk en aan een stuk door geslapen!

Liefs,

Helene

  • 07 September 2015 - 21:23

    Je Vader:

    Dochter,
    Je hebt schrijftalent! Ik had je blog nog niet gelezen maar nu dan toch. Leuk hoor.
    Je ligt vast lekker te knorren nu en blijf dat vooral nog een paar uurtjes doen....
    ik ga zo je ING documenten lezen...
    Veel plezier daar
    Xxx je vader

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Helene

Avonturier in spe, triathlete, lezer

Actief sinds 17 Aug. 2015
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 5398

Voorgaande reizen:

01 Maart 2016 - 06 April 2016

New Zealand part 1

03 November 2015 - 29 Februari 2016

Werken in Melbourne

26 December 2015 - 19 Januari 2016

Vader en dochter op reis

05 Oktober 2015 - 31 Oktober 2015

East Coast Trip

21 September 2015 - 04 Oktober 2015

Melbourne & Canberra

28 Augustus 2015 - 20 September 2015

First stop: Syndey!

Landen bezocht: