Melbourne: shrine of remembrance & Phillip Island - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Helene Ouwehand - WaarBenJij.nu Melbourne: shrine of remembrance & Phillip Island - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Helene Ouwehand - WaarBenJij.nu

Melbourne: shrine of remembrance & Phillip Island

Door: Helene

Blijf op de hoogte en volg Helene

03 Oktober 2015 | Australië, Melbourne

Hier hebben jullie met spanning op gewacht: het tweede deel van mijn avonturen in Melbourne! ;)

Op donderdag is het nog steeds koud, dus ik besluit vandaag naar de Shrine of Remembrance te gaan. Ik dacht daar een paar minuten door te brengen voor ik door zou gaan naar het National Victoria Museum, maar ik spendeer er uiteindelijk bijna twee uur. In Berlijn heb ik de nodige oorlogsmonumenten gezien, maar dat is niets vergeleken met de Shrine of Remembrance. Ik heb met kippenvel op mijn armen daar rondgelopen, en af en toe zelfs met tranen in mijn ogen. Dat is pas een herdenkingsmonument!
Nog helemaal ondersteboven liep ik door naar het museum waar ik even heb rondgelopen. Best leuke kunst, jammer dat ze zoveel middeleeuwse (Europese) kunst hebben, dat vind ik toch echt heel saai. Daarna ga ik door naar het Victoria Park, loop ik langs de Yarra terug naar het CBD en vanaf daar door naar Docklands. Ik mis het water! In Sydney zat ik regelmatig in het park uitkijkend op de haven, maar hier is dat niet echt mogelijk. Maar hier toch nog even rondgelopen in de haven!

Vrijdag: the sun is shining! Eindelijk! Ik ga direct naar de Royal Botanical Gardens en spendeer daar het grootste gedeelte van mijn dag, in de zon! Ik ben weer helemaal gelukkig. Ergens halverwege de middag loop ik naar het Melbourne Museum aan het andere kant van de stad. Ik ga echter niet naar binnen, maar ga daar in het park liggen, heerlijk in de zon! ’s Avonds ben ik met een aantal kamergenoten naar de film geweest. We zaten in ‘de kleine zaal’. Ik wil die grote zalen dan wel eens zien! We gingen naar Everest, een hele indrukwekkende film, maar een ding weet ik zeker: bergbeklimmen komt nooit op mijn bucket list!

Het programma voor zaterdag is al vastgelegd: ik ga met Wildlife Tours naar Phillip Island naar de Penguin Parade! Hier heb ik de hele week naar uitgekeken. De eerste stop is Maru, een klein dierenpark. Ik heb hier een koala en kangaroes geaaid! Met de koala ben ik ook op de foto geweest. Hopelijk overleefd de print mijn reis! Ik zie hier voor het eerst ook dingoes en emoes. Tijdens de lunch ontmoet ik een andere Nederlandse meid en de rest van de dag spenderen we gezellig samen. Wel heel gek om na een aantal weken alleen maar Engels ineens weer Nederlands te spreken. We gaan nog naar een chocoladefabriek (niet zo bijzonder), een strand met (volgens de buschauffeur) allemaal knappe surfdudes (Anneke en ik waren niet onder de indruk) en naar het kustgebied waar de pinguïns uitrusten. Voornamelijk prachtige uitzichten over zee! We eten in een gezellig dorpje in de buurt een hapje en gaan dan door naar het hoogtepunt van de dag: de Penguin Parade. Zulke schattige kleine pinguïns en ze waggelen zo lief! Ik wilde er het liefst eentje mee naar huis nemen, maar dat mocht niet.. Ik ben nog steeds teleurgesteld.


De laatste dag in Melbourne (voor nu) is alweer aangebroken en ik doe ’s ochtends een workout op Federation Square in het kader van Active Nation Day. Een goed begin van de dag (en ik heb nog steeds spierpijn!). Vervolgens ga ik naar de Queen Victoria Market. Vervolgens ga ik mijn spullen weer eens inpakken. Gek genoeg krijg ik de ene keer wel al mijn spullen in mijn backpack, maar nu ineens niet meer en ik heb niets nieuws gekocht in de afgelopen week! Gelukkig doen ze in de bus niet zo moeilijk en neem ik gewoon een extra handtas mee. Aan het eind van de middag geniet ik van een audiobook terwijl ik in het gras langs de Yarra lig en dan zit mijn laatste dag in Melbourne er alweer op. Op maandag heb ik nog een uurtje voordat ik naar de bus moet. Ik loop door de stad naar St. Patrick’s Cathedral en dan op weg naar Canberra!

Liefs,

Helene

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Helene

Avonturier in spe, triathlete, lezer

Actief sinds 17 Aug. 2015
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 5413

Voorgaande reizen:

01 Maart 2016 - 06 April 2016

New Zealand part 1

03 November 2015 - 29 Februari 2016

Werken in Melbourne

26 December 2015 - 19 Januari 2016

Vader en dochter op reis

05 Oktober 2015 - 31 Oktober 2015

East Coast Trip

21 September 2015 - 04 Oktober 2015

Melbourne & Canberra

28 Augustus 2015 - 20 September 2015

First stop: Syndey!

Landen bezocht: