Byron Bay – Surfers Paradise – Brisbane - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van Helene Ouwehand - WaarBenJij.nu Byron Bay – Surfers Paradise – Brisbane - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van Helene Ouwehand - WaarBenJij.nu

Byron Bay – Surfers Paradise – Brisbane

Door: Helene

Blijf op de hoogte en volg Helene

14 Oktober 2015 | Australië, Gold Coast

Mijn reis langs de oostkust van Australië is echt begonnen! Met een busreis van 12+ uur naar Byron Bay. Ik heb nog best aardig geslapen, dus de eerste dag in Byron is helemaal niet zo erg. Wat een verschil met de eerste dag in Melbourne! Hier begint het bekende laidback van de Australiërs pas echt. In Byron Bay is bijna niets anders te doen dan op het strand liggen en surfen. Dat laatste heb ik niet gedaan, maar ik heb wel heerlijk twee dagen op het strand gelegen. Op de tweede (en meteen laatste) dag hier ben ik ’s ochtends naar de vuurtoren (hard)gelopen. Terwijl ik even uitrustte op het meest oostelijke punt van (het vasteland van) Australië zag ik in de verte dolfijnen in zee zwemmen! Mijn eerste hier!

Door naar één dag in Surfers Paradise, het Las Vegas van Australië. Dat is althans wat ze zeggen. Het is voornamelijk strand en blijkbaar veel casino’s, maar zoveel heb ik er niet gezien. De eerste verrassing die ik krijg is dat de tijd een uur teruggaat. Ik was in de veronderstelling dat ik in dezelfde tijdzone zou blijven omdat ik naar het noorden reis, maar in Australië doen ze dat natuurlijk net even anders, haha.
Helaas is het juist deze ene dag regenachtig en ik spendeer het voornamelijk door een beetje door de stad te lopen en een heerlijke lasagne te eten. Het hostel is daarentegen echt verbazingwekkend! Het is meer een hotelkamer waar ik in verblijf, maar dan met twee stapelbedden. We hebben zelfs een eigen aangrenzende badkamer en een balkon. Zoveel luxe ben ik niet meer gewend, haha!

De volgende dag brengt de bus me naar Brisbane, weer een heel andere plaats! Geen strand deze keer, maar een stad met een hele mooie skyline! In iedere stad in Australië heb ik tot nu toe prachtige parken gezien en Brisbane heeft er zelfs meerdere! Ik bezoek er drie in totaal. In alledrie zie je ontzettend veel hagedissen en ik kom ook een moedereend tegen met hele lieve kleine eendjes (ja, ik word enthousiast van kleine eendjes, ook in Australië). ’s Avonds verken ik Brisbane by night. Het leuke van de steden in het donker is de prachtige skyline. En dat heeft Brisbane zeker ook. Op dag twee bezoek ik twee (kunst)musea en lunch ik met een heerlijke nutella crepe. In Australië is alles duur, maar nutella is gewoon onbetaalbaar, dus dat haal je niet even in de winkel. Daarnaast zou ik het dan ook weer overal mee naartoe moeten nemen en mijn backpack is al overvol, dus ik moet het doen met eenmalig deze geweldige crepe. Nog beter dan de skylines in de avonden zijn de parken in de steden hier. Daar spendeer ik dan ook een deel van de middag. Ik ben in een heel spannend boek bezig en die moet even uitgelezen worden. De laatste dag in Brisbane bestaat uit hardlopen, mijn spullen pakken en dan op weg naar het busstation. Volgende bestemming: Noosa!