Hiken in Paihia - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Helene Ouwehand - WaarBenJij.nu Hiken in Paihia - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Helene Ouwehand - WaarBenJij.nu

Hiken in Paihia

Door: Helene

Blijf op de hoogte en volg Helene

18 Maart 2016 | Nieuw Zeeland, Paihia

Een van de beste dingen van reizen in Australië en Nieuw Zeeland voor mij is de prachtige hikes die je hier kunt doen. Na (het behoordelijk saaie) Auckland vertrok ik met de bus naar het noorden van Nieuw Zeeland. Daar verblijf ik een paar dagen in Paihia, een van de plaatsen in Bay of Islands. Het is een klein plaatsje en er is niet zo heel erg veel te doen, maar dat vind ik helemaal niet zo erg. De omgeving is hier prachtig en het ligt direct aan zee. En het goede nieuws is is dat je hier ook zowaar de zee in kunt zonder bang te hoeven zijn voor giftige kwallen of een hongerige haai.

Ik ben hier vier dagen en drie daarvan spendeer ik voor de helft met hikes en vervolgens uitrusten op het strand. De eerste dag is dat een wandeling naar de Haruru Falls. Helaas niet de mooiste waterval die ik tot nu toe gezien heb, maar het weer is heerlijk en de wandeling er naartoe is mooi, dus mij hoor je niet klagen.

De tweede dag is de Coast Walk, een van mijn favoriete hikes tot nu toe! De wandeling leid je langs de zee, door bossen en al klimmend over rotsen kom je na 2,5 uur aan in Opua. Het enige wat ze daar hebben is een klein supermarktje met een vlag buiten waar “FOOD” op staat. Ik ben meester in het meenemen van te weinig eten tijdens mijn hikes (ik weet het, niet zo slim), dus dit ziet er uit als de hemel. Ik heb er zelfs een foto van gemaakt!
Op de terugweg kom ik voor de (on)aangename verrassing te staan dat het inmiddels vloed is geworden. Hier betekent dat dat ik een gedeelte van mijn wandeling dus niet meer over het strand kan maken, maar door het water heen moet. Het eerste gedeelte trek ik maar gewoon mijn schoenen uit en ga ik door het water heen. Bij het tweede gedeelte had ik moeten zwemmen en aangezien ik niet nog een telefoon wil verdrinken besluit ik maar naar een alternatief op zoek te gaan. Een iets minder mooie route, maar ik ben inmiddels wel zo moe dat dat niet meer zoveel uitmaakt.

Tijd voor een dagje rust (ik heb spierpijn van al dat klimmen en lopen!) en dus neem ik de ferry naar Russell. Opnieuw een klein dorpje, maar wel met een mooi strand, waar ik heerlijk een paar uur aan mijn “kleurtje” werk.

De avonden breng ik overigens bijna allemaal op dezelfde manier door: giebelend met mijn kamergenoten over hoe stom Auckland wel niet is. We vonden het er alledrie heel saai en op de een of andere manier vinden we dat heel grappig. Gelukkig delen we dezelfde mening over Paihia ook, namelijk dat het hier heel erg leuk is. De andere twee meiden blijven hier nog even en dus wordt er op mijn laatste avond op de beste manier afscheid genomen: door samen banaan met nutella te eten. De eerste keer dat ik nutella eet in 7 maanden!

Maar voordat ik geniet van het beste avondmaal tot nu toe maak ik een laatste hike door het bos hier. Volgens de kaart zou je hier 3 uur over moeten doen, en dat is alleen de heenweg. Ik bereid me dus voor op een lange wandeling, maar doe het in de helft van de tijd en sta dus na 3 uur alweer in het hostel. Zo’n hike door het bos is leuk, maar ten eerste stop je veel minder vaak, want hoeveel foto’s van bomen ga je nu helemaal maken? En ten tweede ben ik nog steeds lichtelijk gestrest in bossen na mijn avontuur in de Blue Mountains (ik verdwaalde en keerde uren later dan gepland pas terug). Maar het was een leuke laatste wandeling, zo leuk zelfs dat ik besluit om naar het hike-paradijs te gaan voordat ik terugvlieg naar Nederland. Na Nieuw Zeeland vind je me voor een aantal weken op Tasmanië!

Maar eerst spendeer ik nog een heerlijke twee weken in Nieuw Zeeland! Ik hou jullie op de hoogte van mijn avonturen.

Liefs,

Helene

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Paihia

Helene

Avonturier in spe, triathlete, lezer

Actief sinds 17 Aug. 2015
Verslag gelezen: 94
Totaal aantal bezoekers 5408

Voorgaande reizen:

01 Maart 2016 - 06 April 2016

New Zealand part 1

03 November 2015 - 29 Februari 2016

Werken in Melbourne

26 December 2015 - 19 Januari 2016

Vader en dochter op reis

05 Oktober 2015 - 31 Oktober 2015

East Coast Trip

21 September 2015 - 04 Oktober 2015

Melbourne & Canberra

28 Augustus 2015 - 20 September 2015

First stop: Syndey!

Landen bezocht: