Aankomst in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Helene Ouwehand - WaarBenJij.nu Aankomst in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Helene Ouwehand - WaarBenJij.nu

Aankomst in Sydney

Door: Helene

Blijf op de hoogte en volg Helene

31 Augustus 2015 | Australië, Sydney

Na een intens lange vlucht (30 uur!!!) eindelijk aangekomen in Sydney! Het is heel gek om hier maanden naartoe te leven en er dan ineens echt te zijn. Het is echt geweldig om hier te zijn. Het is heel erg westers, dus ik moest mezelf er af en toe echt aan herinneren dat ik nu in Australië ben. Het enige waar je het echt aan merkt zijn de vogels. Die zijn hier echt heel anders. Voor de rest zie je in de stad niet zoveel dieren. Ook geen spinnen, gelukkig!

Het hostel is prima. Ze hebben er alles en ik heb prima kamergenoten. Een Nederlandse jongen uit Groningen, een aantal Duitsers en een jongen uit Engeland. Toen ik gister aankwam was ik even bang dat slapen wel lastig zou worden (daar had ik bij het boeken niet aan gedacht), maar dat viel ontzettend mee. Ik heb prima geslapen en met oordoppen in hoor je toch niet zoveel!

De vlucht ging ook goed. Op vrijdagavond vertrok het vliegtuig iets later dan de geplande tijd richting de eerste stop, Kuala Lumpur. Met een overstap van bijna 9 uur had ik daar de nodige tijd te doden. Er was helaas niet zo heel erg veel te doen, behalve wat winkeltjes bekijken, dus dat heb ik dan ook maar gedaan! Tijdens het eerste gedeelte van de reis kwam ik er na een aantal uur achter waarom iedereen van die nekkussens heeft om mee te slapen. Want het is een drama om het zonder te doen. Er is geen enkele positie waarin je lekker kunt slapen zonder kramp in je nek te krijgen, of ineens op de schouder van je buurman te eindigen. Het slapen werd me niet alleen daardoor bijna onmogelijk gemaakt. Ik dacht dat de drie kleine kinderen naast me voor het nodige kabaal zouden zorgen, maar niets was minder waar. Het was de man drie rijen verderop die keihard lag te snurken die ook niet echt bevorderlijk was voor het slapen tijdens deze vlucht. Dus aangekomen op Kuala Lumpur ben ik meteen en winkeltje in gedoken om een nekkussen te kopen.

Op Kuala Lumpur was er echt bijna niets te doen, dus de tijd ging langzaam voorbij, maar uiteindelijk zat ik dan in het vliegtuig naar Sydney! De vlucht naar Sydney was ook weer prima. Ik heb toen voornamelijk wel geslapen.
Bij aankomst in Sydney moet je door een behoorlijke strenge controle heen. En daar begonnen de problemen met m’n visa. In Kuala Lumpur had de man al een beetje raar gekeken en gevraagd of ik wel echt een visa had, maar uiteindelijk gaf hij me gewoon mijn ticket. Maar in Australië begonnen de problemen opnieuw. Gelukkig werd ik hier heel vriendelijk geholpen en bleek uiteindelijk dat de ambassade mijn nieuwe paspoortnummer verkeerd had overgenomen. Lekker handig dus.
Daarnaast had ik ook geen idee dat je echt geen eten mag meenemen het land in. Mijn appel en worteltjes verdwenen zo de prullenbak in. Het was wel heel erg leuk om de hond zo bezig te zien. Hij begon aan m’n tas te eten waarop de bewaker direct zei: “Do you have an apple in there?” Sinds wanneer houden honden van appels?!

De eerste dag in Sydney was leuk. Even wennen en heel lang wakker blijven terwijl ik eigenlijk alleen maar wilde slapen. Maar ik heb nu geen jetlag en dat is waar het om ging. Ik heb lekker door de stad gelopen en door the Royal Botanic Gardens. Zo mooi! En natuurlijk het prachtige uitzicht op het Sydney Opera House en de Harbour Bridge.

Ik kan niet wachten om de rest van de stad te ontdekken!

Liefs,

Helene

  • 31 Augustus 2015 - 06:32

    Elly:

    Leuk iets van je te horen! Geniet ervan.

  • 31 Augustus 2015 - 12:55

    Santana:

    Leuk keep on writing! Ik ga ook een nekkussen kopen voor de reis naar Curaçao haha handige tip en Meissa eet ook appels:) geniet ervan! xx

  • 08 September 2015 - 23:32

    Christien Van Der Plas (oma):

    Heb net je website geopend en alles gelezen. Wat een belevenissen in zo'n korte tijd! Je geniet er kennelijk met volle teugen van! En stel je voor dat je nu al een baantje zou hebben!
    Liefs.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Helene

Avonturier in spe, triathlete, lezer

Actief sinds 17 Aug. 2015
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 5438

Voorgaande reizen:

01 Maart 2016 - 06 April 2016

New Zealand part 1

03 November 2015 - 29 Februari 2016

Werken in Melbourne

26 December 2015 - 19 Januari 2016

Vader en dochter op reis

05 Oktober 2015 - 31 Oktober 2015

East Coast Trip

21 September 2015 - 04 Oktober 2015

Melbourne & Canberra

28 Augustus 2015 - 20 September 2015

First stop: Syndey!

Landen bezocht: