Job hunting, Watsons Bay, Contemporary Art Museum - Reisverslag uit Sydney, Australië van Helene Ouwehand - WaarBenJij.nu Job hunting, Watsons Bay, Contemporary Art Museum - Reisverslag uit Sydney, Australië van Helene Ouwehand - WaarBenJij.nu

Job hunting, Watsons Bay, Contemporary Art Museum

Blijf op de hoogte en volg Helene

17 September 2015 | Australië, Sydney

Poging 2 om deze blogpost te schrijven en te plaatsen. Ik heb ergens de roddel opgevangen dat ze hier het wifi hebben uitgevonden, maar het is hier zeker niet verder ontwikkeld. De e-mails die ik al overnieuw heb moeten schrijven zijn niet meer op een hand te tellen. De vorige twee blogposts heb ik eerst in Word geschreven, een grote fout om dat nu anders te doen.. Maar ik schrijf de update gewoon nog een keer!

Mijn originele plan was om eerst te werken en vervolgens te gaan reizen. Maar na twee weken van solliciteren heb ik besloten om eerst te gaan reizen. Aanstaande zondag vertrek ik met de nachtbus naar Melbourne!

Afgelopen week heb ik naast solliciteren nog steeds genoten van Sydney. Het is echt heerlijk om hier in het park te liggen (met uitzicht op Sydney Opera House) of om door de stad te wandelen. Zo kwam ik vorige week zaterdag ineens op het Festival of Chocolate terecht. Ze hadden er zelfs Dutch pancakes en poffertjes! Ik heb ze niet gegeten, maar we zijn hier wel beroemd. Ik ontdekte gister zelfs dat er in de supermarkt hier op de hoek zelfs een Nederlandse afdeling is. Ik hoef de hagelslag en dropjes niet te missen (niet dat ik dat doe, maar toch, voor het geval dat).

Na me in de hemel gewaand te hebben op het chocolade festival ben ik naar het Museum of Contemporary Art geweest. Echt een heel mooi museum en er was een hele interessante tentoonstelling van een Australische kunstenaar (Aleks Danko). In de winkel hadden ze de beste koffiemok ooit met de tekst: “Conteporary Art. I could’ve made that. But you didn’t.” Ik had hem zeker gekocht als ik hem niet nog maanden mee had moeten nemen!

Zondag ben ik weer met de ferry op pad gegaan. Ditmaal naar Watsons Bay. By far mijn favoriete plaats die ik tot nu toe gezien heb. Prachtige uitzichten over zee en het CBD. En de stranden zijn zo mooi daar. Er zijn ook een heleboel kleine haventjes met ontzettend veel zeilboten. Ook hier zitten ontzettend veel dieren. Ik heb tot nu toe voornamelijk veel vogels gezien. Ik was na een tijdje zo in gedachten verzonken dat ik bijna op een hagedis ging staan. Hij keek nogal verontwaardigd nadat hij hard weg was gerend (maar nog wel even mooi poseerde voor de camera), hij vond het blijkbaar niet zo leuk (oeps!).

De tijd gaat hier zo snel dat ik nu alweer vergeten was dat ik pas vorige week dinsdag naar Bondi Beach ben geweest en de Bondi to Coogee Beach Walk heb gedaan. 5,5 kilometer langs de kust met allerlei prachtige stranden! Het lijkt nu al zoveel langer geleden, maar ik ben hier pas 2,5 week! Vlakbij Bondi Beach hebben ze een zwembad met water uit de oceaan. Daar wil ik nog wel een keer in zwemmen!

Aanstaande zondag heb ik mijn eerste hardloopwedstrijd hier. Ik heb de afgelopen weken behoorlijk wat getraind, dus ik ben er klaar voor. Alleen die heuvels hier! Dat is wel even anders dan in Nederland. En dan heb ik het nog niet eens over de eindeloze trappen gehad die ik op moet om bij het hostel te komen. Probeer dat maar eens terwijl je heel erg verkouden bent! Na de race ga ik uitrusten in de bus naar Melbourne. Ik kijk er nu al naar uit!

Liefs,

Helene

PS. Ik heb nogal wat problemen met het uploaden van foto’s. Ik hoop dat het binnenkort wel lukt!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Helene

Avonturier in spe, triathlete, lezer

Actief sinds 17 Aug. 2015
Verslag gelezen: 743
Totaal aantal bezoekers 5439

Voorgaande reizen:

01 Maart 2016 - 06 April 2016

New Zealand part 1

03 November 2015 - 29 Februari 2016

Werken in Melbourne

26 December 2015 - 19 Januari 2016

Vader en dochter op reis

05 Oktober 2015 - 31 Oktober 2015

East Coast Trip

21 September 2015 - 04 Oktober 2015

Melbourne & Canberra

28 Augustus 2015 - 20 September 2015

First stop: Syndey!

Landen bezocht: